1979. október 9. Kérdező: Amikor meditációban ülök, nagyon gyenge gondolati tev…

1979. október 9.

Kérdező: Amikor meditációban ülök, nagyon gyenge gondolati tevékenység van jelen, egy éber, nagyon nyugodt lelkiállapotban vagyok. Ezzel az állapottal csinálni kell valamit, hogy az „én vagyokság” felé haladjak, vagy ez egy további tudatosságbeli állapot csupán?

Maharaj: Nyugalomban a létezőség pihen. Amikor Indiába érkeztél nem feledkeztél meg róla, hogy ausztrál vagy, így azt sem fogod elfelejteni, hogy vagy. Rendelkezel ezzel a fajta meggyőződéssel?

K: Intellektuálisan értelemben igen.

M: Ne beszélj az intellektusról. Meg vagy győződve? Tudd, hogy nem a test vagy, nem az elme vagy, és nem a név vagy, amit valaki mástól kaptál. Tudatosság és forma nélküli vagy. Azért vagy férfi, mert azonosulsz a testtel. Ha nem azonosulsz a testtel, milyen nemű vagy? A test elhagyását követően az éltető lehelet, és a „vagyok” a szubsztrátumba olvadnak. Akkor lehet-e szó férfiről vagy nőről?

K: Ezen meditálnom kell?

M: A meditáció nagyon szükséges. Meditáció közben ragaszkodj ahhoz koncepcióhoz, hogy nem a test elme vagyok, egyedül az Ön-ragyogású tudomás vagyok.

K: Mi a szamádhi?

M: Elégedettség. Célod elérésekor elégedettséget érzel. Nyereséget akarsz elérni, és amikor eléred, elégedettséget érzel.

K: A szamádhi nem segít az Én megértésében.

M: A szamádhiban bekövetkező elégedettség állapota az Én. Amikor nem volt tested, teljesen elégedett voltál.

K: A szamádhi elégedettsége a teljes elégedettség?

M: A táplálék-minőség jelenlétekor egy objektív elégedettség van jelen. A tudomás, ami a táplálék eszencia minősége, elégedettséggé alakul.

Minden Bölcs azt mondja, hogy saját Énedet imádd, de az emberek nem értik; Rámát vagy Krishnát stb. imádják, de az imádás folyamatában mindezek az Istenek Énednek a csírái.

Miután a Bölcsek beszédét meghallgatta, a személy elkezd az Énre összpontosítani. Összes szokásos feladatait folytatni tudja, de a figyelme az Énre fog irányulni; nem fog bevonódni semmibe. A folyamat során fokozatosan el fogja érni a Legmagasabbat, az Abszolútot. Használd ki teljes mértékben a Jnani, a Guru, vagy a Bölcs jelenlétének előnyét, de értsd meg, hogy mi vagy. Szilárdulj meg az Énben.

Tudatlanságunk következtében állandóan az elmétől függtünk; az elme volt a Gurunk, az elme volt az irányítónk és a segítőnk. Aztán megértettem, hogy az elme nem én vagyok, az elme tőlem független; e folyamatban függetlenné váltam a test-elmétől. Ha holnap ki kell lépnem a testemből, velem semmi nem fog történni.

K: Milyen hozzáállással kell hallgatni a Gurut?

M: Legyél befogadó, szerető, alázatos és feltétel nélkül teljesen add át magadat a Gurunak.

K: Meddig kell a Gurunál maradni?

M: Éneddel kell maradnod, az Én a Guru. A Guruba vetett hitnek élő hitnek kell lennie; a gondolatok jöhetnek és mehetnek, de a hitnek zavartalannak kell maradnia. Az „én vagyokság”-ban kell időznöd; amikor így teszel, egy vagy a Megnyilvánult Guruval. A Sat Guru az, aki az „én vagyokság” Guru megjelenését és eltűnését szemléli. Amikor az Abszolútban időzünk, az a Sat Guru. Kezdetben szükséged van egy olyan személyre, aki Sat Guru. Azok, akik ösztönzést éreznek az Igazság megismerésére, szükségszerűen ráakadnak a Sat Gurura.

Eredeti, igazi állapotomban nincs formám, és nincsenek gondolataim. Nem tudtam, hogy vagyok, de hirtelen megjelent egy másik állapot, amelyben már volt formám, gondolataim, volt „én vagyok”. Hogyan jött ez létre? Az, aki elmagyarázza, hogy ezek a megjelenések hogyan következtek be, az a Sat Guru.

A Tudatosság magvai
(Seeds of Consciousness)
Sri Nisargadatta Maharaj Bölcsességei

(Visited 39 times, 1 visits today)

AZVagyunk

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.