Az ego azt képzeli, hogy a szabad akarat azt jelenti, hogy azt csinál, amit akar…


Az ego azt képzeli, hogy a szabad akarat azt jelenti, hogy azt csinál, amit akar. Ez tűnik számára kívánatosnak, mert ösztönösen tudja, hogy most nem szabad. A kereső érti, hogy rabságban van, de azt nem érti, hogy ez az „én” fogalom miatt van. Azt képzeli, hogy a megszabadulás valami módon majd cselekvési szabadságot fog elhozni. A korlátozatlan cselekvésnek a koncepciója van jelen még nála. De a megvalósult személy nem ezen az alapon működik. Számára a szabad akarat azt jelenti, hogy
harmóniában van azzal, ami, és ahogyan van. Ha ez nem így lenne, azaz, ha az ilyen személy nem tudná elfogadni bármit, ami történik, akkor ő egyáltalán nem lenne szabad. Tehát a szabad akarat az egó rabságából való megszabadulást jelent, amely egó az „én” vagyok a cselekvő hamis fogalmán alapul. Ha a cselekvőség fogalma megszűnt, a szabad akarat kérdése fel sem merül. A szabad akarat fogalom valójában valami vicc. Nyugaton, gyakran tekintik magától értetődőnek; természetesen, a keresztény dogmatikában kegyelet övezi. Másrészről, a szanszkrit nyelvben, valamint a belőle származó indiai nyelvekben nincs szó a szabad akaratra. A fogalom egyszerűen nem létezik.
Magától értetődőnek veszik, hogy minden az isteni törvény megnyilvánulásaként történik. Maharaj ezért meglehetősen játékos volt, amikor azt mondta, hogy a valódi szabad akarat akkor jön, amikor megérted, hogy „én nem létezem”. Arra mutat rá, hogy valójában olyasmi, mint szabad akarat, nem létezik. A fogalom csak a tudatlanságban merül fel, az „én vagyok a cselekvő” elképzelése miatt. Választás csak addig létezik, amíg azt képzeled, hogy te csinálsz valamit, de ha a cselekvő fogalma nincs jelen, akkor a szabad akarat fogalma sincs. A Mindig most van, akár a múltra emlékezel, akár a jövőről spekulálsz. Az emlékezet csak egy gondolat a jelen pillanatban, és így spekuláció. A múlt és a jövő fogalmai hamisak, mert nincs anyaguk – a feltételezett tárgyak, amelyekre a szavak mutatnak, nem léteznek. Az egyetlen valóság az, ami létezik, és ami létezik, az nem tud nem létezni. A nem létezés is egy fogalom csupán, nem utal semmiféle valós dologra. Definíció szerint, nem létezhet ilyen dolog. Örökkévalóság az, ami itt és most van, és ez az Én.

Andrew Vernon-Létezik-e.Kommentárok Ranjit Maharaj tanításaihoz

(Visited 34 times, 1 visits today)

AZVagyunk

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.