Az Önvaló mint tudatosság nemcsak önmagát tapasztalja, hanem az ego létét, annak…


Az Önvaló mint tudatosság nemcsak önmagát tapasztalja, hanem az ego létét, annak különböző, átmeneti név- és formamódosulatait és azok tudatlanságát is. Ezért az Önvaló azok tanúja. Azon túl nincs semmi, amit ismerni kellene. Saját ragyogása által tudatában van Önmagának, és így Önmaga tanúja. Egyedüli és változhatatlan az ébrenlét, az álom és a mélyalvás állapotaiban. Lét-Tudatosság-Boldogság-ként mutatkozik meg, és »Én-Én«-ként önmagától fénylik a Szívben. Éles értelmeddel tudd, hogy ez az örök, boldog tudatosság az Önvaló, azaz az »Én«. A bolond a korsó vizében tükröződő napot véli a Napnak, a bölcs viszont elhagyja a korsót, a vizet és a tükörképet, és úgy ismeri az égen levő Napot, ahogy az valójában van, azaz mint ami egyedülvaló és nem hat vissza rá semmi, mégis megvilágítja mindhármat. Ugyanígy az ostoba ember tévedése és téves észlelése miatt magát az egóval és annak visszatükröződő fényével azonosítja, melyet az intellektus közvetítésével tapasztal. Aki azonban bölcs és rendelkezik a megkülönböztetőképességgel, az eliminálja a testet, az intellektust és a tudatosság visszatükrözött fényét, és mélyen elmerül saját Önvalójában, mely mindhármat megvilágítja, változatlanul megmaradva a Szív éterében. Ezáltal felismeri az örök tanút, mely a mindent megvilágító abszolút tudás. Az örök tanú finom és mindent áthat, se nem lét, se nem nemlét, nincs külső és belső része, és önmaga által ragyog. Ezt felismerve a bölcs megszabadul az ego tisztátalanságaitól, nem születik és nem hal meg többé, bánattól mentesen él, és a boldogságban megszilárdulva, annak változhatatlan lényegével egyként létezik. A dnyání, aki saját tapasztalata révén Önvalójaként felismerte a Brahmant, ahogy az valójában van – vagyis mint Igazság, Tudás, végtelen boldogság, egyedüli lényeg, örökkévaló, kötöttség nélküli, tiszta, ragaszkodástól mentes és oszthatatlan nemcsak hogy nem tér vissza a kötöttségbe, de ő maga az a Brahman, az Egység (advaita, azaz nem kettős). Tehát a Brahman és az Önvaló egységének felismerése a kötöttségektől való megszabadulás elsődleges oka.

Sri Ramana Maharsi-Összes Művei

(Visited 19 times, 1 visits today)

AZVagyunk

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.